2012. március 20.

Tölcsérek

És akkor eljött az nap is, amikor befutott a futár a csomaggal, ami Angliából hamarabb ért Magyarországra, mint Budapestről hozzánk. Persze ebben benne volt a március 15-e miatti négy napos ünnep munkaszünet. De a lényeg, hogy itt vannak az apróságok, és Tomi végre újra rávetheti magát a motorra. Először gyorsan mindent a helyére rakott, csak hogy lássuk, hogyan fog kinézni.

Sajnos azért nem fenékig tejfel az ügy, mert akármennyire is profi versenycuccról van szó, van vele munka rendesen mielőtt véglegesen a helyükre kerülhetnének. Szóval párszor le kell még venni a motorról, és újra felrakni, hogy úgy dolgozzon, ahogy azt elvárjuk. Van ugye, hat darab szívócső, hat darab pillangó szelep, hat darab tüte, no meg a benzinhíd, és a sok kis csavar...


Ha sorban haladunk, akkor így alakulnak a problémák: Amikor levettük a széria szívócsöveket, akkor az alattuk levő vastag (bakelit szerű) tömítések java része eltört, gyártani kell másikakat. Az Angliából érkezett szívócsövek belseje nyers öntési felület. Ezt amellett, hogy alaposan fel kell polírozni - ezt nem is értem, miért nem így szállítják -, de a furat átmérőt is illeszteni kell az én hengerfejem kitágított szívófuratához.

Aztán a pillangószelepeket kicsit át kellett forgatni, mert ahogy küldték a hat darabot, úgy nem lehetett egymás után felszerelni, de ez a munka már kész van, mert Tomi a mai nap ezzel foglalkozott. Aztán végül jönnek a tetejére kis tölcsérecskék, amikre ki kell találni valami megoldást, hogy szűrt levegőt tudjanak majd szippantani. Aztán már csak rendes injektorokat kell szerezni az installációhoz, no meg jó lenne az ETUN-t is hozzáilleszteni a motorhoz.

Ehhez hiányzik még néhány cucc. Holtponti jeladók, trafók, meg még nem is tudom mennyi apróság. De most belehúzunk, összerakjuk a motort. A bajnokság kezdete úgyis csúszik, ha lesz egyáltalán kezdete... Időnk van, a kocsi működik másik motorral, mehetünk kocsizni, ahová csak kedvünk tartja.

2 megjegyzés:

Gratula az fejlesztéshez :) Ez látványnak is mesés. :) Az ecu marad ami az etanolhoz volt?

Nem volt etanol eddig sem... majd csak eztán jön. Az pedig csak véletlen, hogy a versenyelektronikát fejlesztő csapatot a bioetanol elektronikán keresztül ismertem meg... mert azt is készítenek. De ez versenyelektronika a javából, és mint ilyen tudja kezelni az etanolhoz szükséges többletet is, így simán programozható etanol üzemhez is. Ez is fog történni.

Megjegyzés küldése

Megosztás

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More