2011. augusztus 2.

Méghogy jól szól?

Dehogy szól jól... Nem a hangjával van a baj, hanem az öblítésével...

Júniusban megint szaladtunk egy FRT kört, hogy kipróbálhassam a féket, meg úgy az egész kocsit. Három autóval vonultunk fel, Egy H-s Lada, egy VFTS és MelaVerde a Totalhitel.hu Rallye Team színeiben... Vagyis a VFTS egyelőre csak BKV kékben :)
Persze, hogy a Ladák (majdnem) gond nélkül teljesítettek, a GTV pedig megragasztotta a váltóját harmadikban.
Szecsődi Andris Szözsi útmutatásai alapján a második helyre autózta magukat. Traki most kicsit visszafogodtabban taposta a VFTS-t, meg üzemanyag ellátási gondjai is voltak, mivel a 45-ös Wébereket 40-esre cserélte, és nem sikerült jól a beállítás.

De térjünk vissza az én kocsimhoz. A második edző körben beragadt a váltó harmadikba. Ezt már másodszor csinálja egy hónapon belül, és nem jövünk rá, miért. Semmi fizikai sérülés, lógás nem látszik, és a reteszelő eltávolítása után simán ugrik a kar a helyére, és megy minden rendesen. Legutóbb a kar kicsúszott üresbe, a fogaskerekek azonban egymásba kapaszkodva maradtak, ez volt a baj. De most a kar is bent maradt a harmadik fokozat helyén, csak kézzel kivenni nem tudtam. Agyrém..

Tomi és Lacus nekiálltak leszerelni a váltót. Ezután Tomi szétszedte, majd üresbe rakta, és visszaszerelték a helyére. Ez nagyon egyszerű feladat ezen a kocsin. Csak a féket és a kuplungot kell légteleníteni a végén, így alig három órás munka után ismét szaladt a kocsi. Mentem is vele gyorsan vagy négy kört még a vége előtt. Mindig más ült mellettem, így legalább nekik tudtam örömet szerezni egy kis csúszkálással :)


Mert, hogy a motor nem forgott. Nem úgy mint régebben. Mondjuk már a megérkezéskor dobott egy kedves trükköt, nem akart beindulni. Tomi vagy húsz percet küzdött vele, mire hajlandó lett. Ezt sem értjük, miért... Az biztos, hogy a benzinnyomás szabályzót ki kell cserélni, mert rossz, de nem emiatt nem volt se kép se hang.

Szóval megy rendesen, lehet váltani, a fék brutálisan jó, csak épp nem forog 5000 fölé. Mivel semmi sem változott a legutóbbi menet óta, csak a kipufogó, egyértelmű, hogy az öblíti ki a motort teljesen, és nem győzzük feltölteni... Pedig már 6 baros nyomással is próbálkoztunk, mivel mást nem tudunk egyelőre csinálni, csak a nyomást növelni.

Itt egy kézikamerás belső felvétel amit MZS barátunk készített:



Na, de majd ha bent lesz új elektronika... Akkor minden megváltozik. Mostanra már a kábelezés félig-meddig el is készült, szóval hamarosan megy a helyére...

Majd mondom tovább.

4 megjegyzés:

Húha kalandos :)A hang elég jó lett. Milyen elektronika lesz benne?

Közben a benzinhiány gyanúja elterelődött a kipufogóról. Ismét a nyomásszabályzón van a hangsúly. Rendeltem is újat... majd meglátjuk.
Elektronika az ETUN nevű lesz. Itt vannak részletek róla: http://www.e85tuning.hu/oldal/ETUN_programozhato_motorvezerlo

Jó kis kütyü, árban kicsit soknak találom, de tudása az nem rossz :) Kíváncsi leszek rá.

Milyen tortúra ha rendszámmal szeretném használni a bukócsöves kocsimat? Pontosabban ha gépkönyvet szeretnék,de nem vagyok versenyző mire számítsak?

Megjegyzés küldése

Megosztás

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More