2011. szeptember 4.

Vác Rallye elsőre

Csütörtöki napon kezdődött nekünk a felkészülés, sőt valójában még szerda este. Ekkor vittük el Traki VFTS-ét Gödöllőre az ImageDesign műhelyébe, hogy felragasszák a dekorációt. Csütörtök délelőtt Csömörre mentem az új pályabejáró kocsiért. Ezt egyenesen a fényezőtől hoztam el, így kicsit még össze kellett rakni, hogy használható legyen. Lámpákat beszerelni, ajtókat felrakni, stb.stb. Mivel a versenyautóval nem volt munkánk, működött rendesen, Traki kocsija messze volt, így dolgozhattunk az új GTV-n. Este aztán elmentünk a matricázással elkészült kocsiért, és betérdeltünk. Vajda Imiék jól dolgoztak, így azt hiszem nem kell magyaráznom, hogy miért néz ki brutálisan jól a verda...

A péntek már kicsit sűrűbbre sikerült. Az Alfa Romeo versenyautóba három perc alatt beszereltük a kartergáz-tartályt (ami inkább olajat tárol, mint gázt... meg is telt másnap), a VFTS-hez pedig eljött Szuromi, hogy bekarburálja. A próbaút alatt eltört az egyik szeleprugója. Ezt persze nem tudtuk azonnal, előbb több dolgot is szétszedtünk (gyújtást pl.) mire kiderült, hogy a magasabb fordulaton történő morgás a szeleprugó-törés miatt van. Csere. Közben esteledni kezdett, és még a szervizkocsiba sem pakoltunk be... Fél kilenckor pedig kezdődik a Barátok Közt, amire mindenképp haza kell érnem. Már a csütörtökit sem láttam... letöltöttem ugyan, de megnézni nem volt időm, így addigra kell hazaérnem, hogy az aktuális rész előtt még meg tudjam nézni a letöltöttet is...

Sanya teherautóját neveztük ki szervízkocsinak, így nem a saját Jumperunkba pakoltunk, hanem az övébe. Ez viszonylag hamar megvolt - a rutin meg az évek, ugye -, és mindent előkészítve mentünk haza, hogy szombat reggel - nekem hajnalban - újra a műhelynél találkozva megindulhassunk Vácra.

A menet a következő volt: Szállí-Tom vitte a hátán Traki VFTS-ét, és a Sprintbe nevezett Szecsődi Andris kocsiját (ő is a csapatunkban versenyzik), MelaVerde pedig lábon ment Vácig. Ő egy jó autó, meg se kottyan neki az a 40 km... Én meg addig is gyűjtöm a közös km-eket :) Mikor megérkeztünk, gyorsan letudtuk az átvételeket (adminisztratív és technikai), majd Szözsivel és az új GTV-vel elmentünk itinert írni a gyorsokra. Mögöttünk jött Traki és Kapcsos Tomi, így egymás mögött vonatozva haladtunk. Szecsődi Andrisék teljesen külön utakon jártak, csak néha találkoztunk, mikor szembe autóztunk egymással.

Az itiner írásról nincs sok mesélni való. Kicsit kijöttünk a gyakorlatból Szözsivel, így aztán jobb lett volna, ha a kötelező három alkalomnál többet megyünk a pályákon, de mi annyira lazák vagyunk, hogy nem törödtünk vele. Jó lesz az úgy... mondtuk. Ez egyébként sem rendes verseny nekünk, csak teszt. No meg öregek is vagyunk már, meg nem vért szállítunk, nem fogunk gyorsan menni... Amint végeztünk a kétszer három menettel visszatértünk Vácra a többiekhez. Sanya és Tomci, a szervízcsapat egész nap nem csinált semmit... szerencsére. A versenyautókon nem volt teendő, a tréning autókkal sem történt semmi, így csak a biztonság kedvéért voltak, hogy kéznél legyenek, ha mégis úgy alakul. Tomci ekkor haza is ment, mert egyébként pont születésnapja volt... vagyis nem haza ment, de ez nem érdekes. Mi pedig beálltunk a versenykocsikkal a Parc Fermé-be, és vártuk a prológ rajtját.

Rajtszám szerint fordított sorrendben ment a rajt. Traki előfutóként viszont az RTE mezőnye előtt ment, mi pedig utána. Ez cirka 4-5 órás különbséget jelent. Azzal tisztában voltam, hogy az RTE szó valahogy a "kötelező másfél-két órás csúszás verseny közben" mondat rövidítése, de azzal nem voltam tisztában, hogy ennyi csúszást már egy prológ előtt össze tudnak hozni. Szóval egy parkolóban ücsörögtünk két és fél órát mire bemehettünk a kocsihoz (a szabály szerint 10 perccel rajt előtt lehet bemenni a Parc Fermébe), ahol aztán további másfél órát vártunk a rajtunkra. Jó volt.

Aztán kaptunk 10 perc etap időt, hogy Vác egyik végéből elérjünk a másikba, ahol a Tesco parkolóban kellett gumikat kerülgetni. Szóltak előre, és a szembejövők is figyelmeztettek, hogy trafiznak a rendőrök, így szinte lépésben haladtunk. Ennek ellenére megállítottak egy sima rutin igazoltatásra. Teljesen hülyék. Ha lenne eszük, akkor nem ebben az időben igazoltatnának sorra, amikor már az M csoport megy, ahol minden kocsi hivatalosan versenyautó, rendezett iratokkal, hanem még délután, mikor a sprintes meg RTE-s bontószökevények mennek, fele illegális P-rendszámmal... Na mindegy, nálunk minden rendben volt, így épp csak annyira tartottak fel, hogy késsünk egy percet a IE-ből. Ja, és mellesleg az is szemet szúrt, hogy az igazoltatásnál már állt előttünk két versenyautó, és egyetlen rendőr járkált köztünk, szimultán olvasgatva az iratokat. Pedig úgy tudom, nem kezdhet meg újabb intézkedést, amíg az előzőt nem fejezte be... Ismét egy túlkapás a sok közül.

A lényeg, hogy végre odaértünk a prológra. Hátra direkt utcai gumikat raktunk fel, hogy tudjon csúszni, viszont a pályát meg sem néztem egész nap. Gőzöm sem volt a vonalvezetésről... de nem is érdekelt. Mondtam már, hogy utálom a prológokat? Felesleges marhaságnak tartom és nem is veszem komolyan sosem. Most is csak végiggurultunk, a visszafordítókban adtam egy kicsit nagyobb gázt, hogy megcsapassam a kocsi farát, de nagyon féltem a padkázástól így ezek sem sikerültek rendesen. Ennek megfelelően sem látványt nem nyújtottunk a jelen levő néhány nézőnek, sem időben nem értünk el jó eredményt... konkrétan az M csoport utolsói lettünk :)

Utána visszahajtottunk a Parc Fermébe, leraktuk a kocsit, és hazamentünk, hogy vasárnap ismét hajnalban indulva Vácra, belecsapjunk a versenybe.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Megosztás

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More