2012. január 20.

Van baj a motornál

Ott tartottam, hogy teljesen szét kell szedni a motort, mert karcos volt az egyik henger fala, no meg a hengerfejeket is fel kell újítani. Azóta kicsit előrébb tartunk már. A hengerfejek már el is készültek, épp ma vittem vissza őket a műhelybe. Nem volt sima menet, mert az egyik lecsúszóban levő szelepszár-szimmering (aminek a darabját megtaláltuk az olajteknőben) maga alatt tönkre tette a szelepvezetőt, és annak a felfekvési felületét is. A gépműhelyben megizzadtak mire rendbe tudták tenni, de szerencsére sikerült. Most úgy tűnik, makulátlanok lettek a hengerfejek :)

Próbáltam készíteni pár képet a szívólyukról, amiben látszik, hogy milyen brutálisan nagyra van tágítva belül, szinte a teljes szeleptányér látszik... no meg a lyuk fala fényesre van polírozva...

Szóval a felső résszel, úgy tűnik, nem nincs már gond. Annál több az aljával. Sikerült beszerezni ugye a hat darab hüvely-dugó kitet. Nem is volt több a forgalmazónál. Örültünk, hogy hozzánk került. Aztán mikor megérkeztek a főtengely- és hajtókarcsapágyak, Tomival nekiláttunk összefűzni a blokkot. Kedvenc szerszámunk a gyűrű összehúzó kézikészülék volt. Aztán ahogy haladtunk sorban, egyre jobban nézett ki a blokk. És persze Murphy törvénye szerint akkor ütött be a ménkű, mikor az utolsó, hatodik dobozt bontottuk ki.

Ebben ugyanis a papírcsomagolás alatt sérült volt a persely felső pereme, ahová a hengerfej-tömítés fekszik fel. Pont a legrosszabb helyen, és pont elég mélyen ahhoz, hogy ezzel ne lehessen összerakni a motort. A kompresszió tuti befújna a tömítés alá... Gyors telefon a forgalmazónak, aki készségesen felajánlotta, hogy visszaveszi a sérült cuccot tartalmazó kittet, de másikat nem tud adni, mert nincs neki több. És rendelni sem tud a gyártótól, ezt mondjuk nem tudom, miért... Mindenesetre ez nem segítség, hiszen öttel nem tudok mit kezdeni... Visszaveszik mindet... Akkor egy sincs, ez sem jó.

Nekiláttunk keresni valami más megoldást. Felmerült a 101-es méretű (a gyári 93) hüvelykészlet, amitől 3500 köbcentis lesz a motor, és angliából lehet rendelni. Az csak az egyik baj (és persze a legnagyobb) ezzel, hogy amennyibe kerül, annyiból pár évig el tudnánk versenyezni, a másik gond, hogy a motorblokkot is nagyobb átmérőjűre kell fúrni hozá. Ezt a szögben fúrós feladatot pedig nem hiszem, hogy akárki meg tudni csinálni az elérhető körzeten belül. Alexék az Alfáriumnál végigtúrták a német e-bay-t, de semmi eredmény.

Én megtaláltam annak a gyártónak a honlapját, aki azokat gyártotta amik vannak, de egyszerűen nem lehet rendelni tőlük semmit... kicsit gáz is a honlap. Pettinke (Alfárium) küldött egy német honlapot, ahol hatot egyben, és egy darabot is lehet rendelni, de a nekik küldött e-mailre két nap alatt sem tudtak válaszolni, így azt hiszem az is kilőve. Annyit kérdeztem tőlük, hogy a kiírt hüvely-dugó dobozban van-e gyűrű és csapszeg, vagy azt külön kell megrendelni (mert külön nem találtam). De ha nem válaszolnak, akkor nem rendelek semmit, egyelőre.

Ekkor talált Tomi egy egri székhelyű cég honlapot, akik mindenféle motorbelsőség gyártással foglalkoznak 1979 óta. A katalógusukban szerepel is az a hüvely amire szükségünk van. Telefon (magyarul folyékonyan beszélek, ellenben a némettel, ezért nem hívtam a németeket telefonon) hozzájuk, és le is egyeztettük a munkamenetet. Annak ellenére, hogy szerepel a katalógusukban, sajnos a pontos méreteket nem tudják, mert még csak egyszer készítettek ilyet valakinek, és nincs se sablonjuk, se méret felírva. Abban maradtunk, hogy elküldök nekik egyet postán (a sérültet fogom, mert az tuti jól mérhető), és annak alapján legyártanak nekem egy másikat. És még a telefonban mondott ár, is durván elfogadható...

Hát itt vagyunk most. Innen folytatom, remélem hamarosan.

7 megjegyzés:

melyik német népségnek írtál? írok nekik ékes germán nyelven, arra talán hajlandóak mondani valamit.
s beszéltél-e Bélával?

Bélával nem beszéltem. Azoknak írtam akiket te küldtél :) De most már nem kell beszélni velük, várjuk meg, hogy Egerben mi történik. Ha nem születik ott megoldás, majd akkor beszélünk velük.
(http://www.okp.de/xtc2/75/Milano/10-Engine/Pistons-liners/Piston-and-liner-3000cc-QV-93mm-75-SZ-RZ::17208.html)

http://ebspares.co.uk/alfa75/engine30v6.cfm Esetleg ők is szóba jöhetnek. Az OKP-nál tavaly voltam kint egy zsír új lancia delta integrale váltót hoztunk, nagyon korrektek voltak akkor.

OKP-nál van félig magyar srác ... és hiperkorrektek, nem értem, miért nem válaszolnak. OK, várjuk meg Egert :-)

LacUS, köszi. Elég jó árakon tolják itt is... Remélem van is nekik, ha úgy alakul...

Sikerült szerezni dugót+hüvelyt?

Igen, Hüvelyt csináltattam Egerben, a dugót meg felhasználtuk... majd megírom a fejleményeket...

Megjegyzés küldése

Megosztás

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More