2012. január 7.

Motor készül

Mivel a jelenleg a kocsiban levő 2.8-as motor sem tudja amit vártam tőle, meg egyébként is csak átmenetileg lett tervezve, nekiláttunk a régi 3.0 motor megdolgozásának. Azt gondoltam, hogy alapvetően nem lehet komoly baja, hiszen mikor legutóbb mentem vele, akkor elég jól dolgozott. Sőt, sok is volt nekem... Aztán parkolópályára került közel másfél évre, amíg készült a kasztni. Utána csak visszaraktuk a helyére, és azóta nem az igazi, nem tudom miért.


A terv az volt, hogy az egyelőre titkos átalakítást leszámítva nem nyúlunk hozzá jelentősen, mert nem lehet baja... egyszerűen nem lehet, és kész. De azért lekaptuk a szelepfedeleket, a szívó csöveket és az olajteknőt, hogy legalább bele nézzünk, tisztában legyünk a belső helyzettel. Aztán jöttek sorban a pofonok, egyik után a másik. Az egyik szívú lyukon benézve látszott, hogy olajos a szelep szára. Egyetlen egynél. Az olajteknőben apró valamiket találtunk, sőt az olajpumpa szűrőjén is fennakadt pár valami.

Elmostuk féktisztítóval és egyértelműen egy szelepszár-szimmering darabkái váltak láthatóvá. Zöld színű gumi, kis rugószerű fém... tuti, hogy az. (Sajnos ezeket nem tudtam lefotózni) Tehát akkor hengerfejek le szerelendők, mert szimmeringezni kell, no meg ami az ilyen leszereléssel jár, ugye. Síkolás, tömítések cseréje, szelepülék marás, szelepállítás... a szokásos cucc.



És amikor lejöttek a hengerfejek, akkor vált láthatóvá, hogy az egyik középső hengerben (most nem tudom, melyik oldalon) erőteljes hosszanti karmolások vannak a hüvely belső falán. Fasza. Hüvely-dugattyú-gyűrű csere... természetesen nem csak ez az egy, hanem mind a hat. Itt tartunk most... Elmentem a sarokba búslakodni...

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Megosztás

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More