2011. június 14.

FRT, még áprilisban

Jól eltelt az idő, én meg le vagyok maradva itt rendesen. Nem is szaporítom a szót, gyorsan összeszedem miket nem írtam le idejében.

Szóval ott tartottunk, hogy a fék problémás kocsival elmentünk Kiskunlacházára, hogy zárt pályán(reptéren) kipróbáljuk. Az első, felírós - bár itt nem nagyon van mit írni - menetben olyan lehettem, mint a kisgyerek aki visszakapta a játékát. Itt próbáltam ki először az etap-füleseket is, és mivel rajtuk keresztül semmilyen információ nem jött a kocsiról, pörögtem forogtam mindenfelé. Egyfolytában álltam a gázon, a motor hangját sem hallottam, fogalmam sem volt épp mennyit pörög... a műszerre nézni eszembe sem jutott, nem csoda hát, hogy a kocsi minden kanyarban kipörgött.

Aztán mikor kezdtem lehiggadni, észrevettem, hogy a fék egyre kevésbé fog. A pedál teljesen padlóig megy, és semmi fékhatás. Kigurultunk a szerviz területre, ahol felmerült ,hogy talán hideg a fékbetét, és/vagy a gumik is hidegek... Aztán egy isteni sugallatra eszünkbe jutott, hogy megnézzük, mennyi olaj van a tartályban, hiszen ha a pedál tűzfalig bemegy, akkor hova megy az a sok olaj, amit maga előtt tol. Kiderült, hogy már rég nem tol maga előtt olajat, mert olaj az nincs egy csepp sem. A bal első keréknél, a felső lengőkar elcsípte a fékcsövet, és az olajat a pályára pumpáltam...

Szerencsére a fékcsövek roppantós fittingekkel szereltek, és még nagyobb szerencsére maradt elég hosszú fékcső úgy is, hogy a kicsípés helyén elvágtuk. Csak másfelé kellett elvezetni, és a fittinget átrakni a frissen vágott végre. Újra töltöttük az olajat, légtelenítettünk, és gyí, vissza a pályára. Újabb néhány kör után, megint éreztem, hogy a fékkel baj van. A pedál keményedik és egyre feljebb fog. Aztán ismét az történt mint előző nap otthon: a hátsó fék annyira befogott, hogy a kocsi moccanni sem tudott. Szerencsére pont a cél utáni egyenesben, és mivel elég széles a reptér, ki tudtak kerülni az utánunk érkezők, amíg a fiúk hoztak szerszámot, és elengedtük az olajnyomást.

Mivel a kéziféket kikötöttük, így egyértelmű, hogy nem az a ludas a dologban, valszeg tegnap sem az volt. Kizárásos alapon a főfékhenger lesz. Annyira ki lett állítva a pedál által a dugattyúja, hogy a pedál benyomáskor a dugattyú mögé tud folyni az olaj, és amikor megtelik az a tér, akkor a dugattyú nem tud visszamenni alaphelyzetbe, ezért tartja nyomás alatt a rendszert. Ezzel most nem tudunk semmit kezdeni. Úgy gondoltam, ha már úgyis csak ideig-óráig jó a fék, akkor kössük ki a vákuum dobból a a vákuum csövet, hogy legalább kemény legyen a pedál, és így megyek amíg lehet.

Sikerült is szaladni újabb pár kört, de aztán a célegyenesben hatalmas csattanással leszakadt a kuplungház a váltóról. Pedig nem forgattam 4000 fölé sehol, kínosan ügyeltem, hogy ott elváltsam, mert érezhető volt, ahogy a kardán csapkodta a padlólemezt. De nem segített ez sem, a kardán lengését nem viselte el a kuplungház, és csakúgy, mint a 2009-es szilveszter ralin, szétszakadt... Csak most kicsit komolyabb a törés, és az anyagi kár is jelentősebb, de ezt csak hétfőn a műhelyben tudtuk meg... Ja, ugye következő hétvége lenne Miskolc Rallye, a bajnokság soron következő futama, ahova neveztünk is...

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Megosztás

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More