2011. június 18.

Váltó zsír, fék zsír...

A kardán helyes- és a váltó ismételt preciz összerakásával a hajtás rendbe lett téve. Az eddigi visszafogott menetpróbák alatt rendesen dolgozott, zokszó nélkül. De a fék továbbra is gázos.

Miután kiderült, hogy a Cosworth elektromos cucca nem játszik, elérkezett az idő, hogy azt tegyük, amiről már régóta tudtuk, hogy tenni kellene. Csak én voltam, aki próbálkozott egyszerűbb, olcsóbb megoldást találni, de mivel az ötletek elfogytak, fék pedig kell, beadtam a derekam. Pontosabban előbb még felmerült a komplett pedálgép installáció is, de miután megnéztem Fastcar épülő GTV-jét, beláttam, hogy az én kocsimba nem férne el. Nála a bukócső főíve eléggé hátul van, így az ülését is jól hátra tudja tolni, és elfér a pedálgép simán a padlólemezen. A kormányoszlopot kicsit kell csak megtoldania... Nálam viszont a főív a B oszlopnál van, így az ülésem is csak addig mehet hátra... Ott is van. Így viszont nem fér el a pedálgép...

Viszont ha már úgyis szakértők közt voltam, megkérdeztem Fastcart és Balogh Sanyit, hogy véleményük szerint mekkora munkahengerekkel rakjam össze a tandem féket... Mert ez a végső megoldás. Ők nagyon komoly számítási feladatok elé állítottak. Szedjem szét a keréknél a fék munkahengereket, mérjem meg a dugattyúk átmérőjét, számítsam ki, hogy ott mekkora térfogatú fékolaj van. Aztán találjam ki, hogy a fékpedálnál mekkora elmozdulást találnék jónak, és ezekből az adatokból számoljam ki, hogy mekkora átmérőjű főfékhengerre van szükségem...

Na persze...

Ennyit egyetemen nem kell számolni, nemhogy ilyen egyszerű feladatnál... Mindenestre elmentem Fodrihoz a Fodor-racingnál, megrendelni a tandem hintát, meg ami még kell. Ha már úgyis ott voltam megnéztem Fodri ralikrossz Peugeot 206 kocsiját ami hátsókerékhajtású (!) mellesleg. Kérdeztem tőle, mivel gyakorlott versenyautó építő maga is - ráadásul sok másik versenyautó építő is megfordul nála -, hogyan számolta ki a saját kocsijánál a tandem fék munkahengereit. Kicsit megsimogatta a hasát, és egyből értettem mire gondol... Pontosan így gondolom én is...

Neki a Peugeot-n ugyanolyan fékjei vannak, mint nekem az Alfán, de neki hátul is olyan mint nekem csak elöl :) Ezért ugyanazt a szettet rendeltem meg tőle, mint ami neki van. Ha nála jó, nálam is jónak kell lennie... Nagyjából egy hét múlva érkezett meg a csomag, Tomci pedig pár nap alatt összerakta. Nincs mit részletezni ezen tovább. A fék probléma megoldva. Teljesen jó, erős pedál, erős fékhatás... persze taposni kell rendesen, mert nincs vákuumos segítség, vagy szervó. Az első próbánál emiatt el is tört a rúd ami a pedáltól megy a hintatengelyig. Ezt 10-es csőre cseréltük, és azóta minden rendben...

Mikor elkészültünk a fékkel, pont végszóra, péntek délre, meg is érkezett Vajda Imi az Imagedesigntól, és nekiállt felragasztani a dekorációt a kocsira... Valamivel éjfél után mentünk haza...

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Megosztás

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More